Edenred Finland Oy on työsuhde-etujen maksuvälineitä tarjoava yritys. Sen tuotteisiin kuuluvat lounasedun, liikunta- ja kulttuuriedun sekä työsuhdematkaedun maksamiseen tarkoitetut maksuvälineet, kuten lounasseteli ja Virikeseteli, prepaid-kortit Ticket Lounas- ja Ticket Virike- sekä lounas- ja virike-edun yhdistävä Ticket Duo®.
Edenred halusi parantaa asiakaspolkuaan videoiden avulla.
Edenredillä asiakaspolku, johon videoilla haluttiin vaikuttaa, rakentui kolmesta eri vaiheesta: Sosiaalisissa medioissa tapahtuvasta markkinoinnista, kotisivuilla tapahtuvasta palvelun esittelystä sekä palvelun käyttöönotosta ostopäätöksen jälkeen. Jokainen näistä asiakaspolun vaiheista on luonteeltaan hyvinkin erilainen. Alla avaamme, kuinka lähestyimme videosisältöjen suunnittelua eri asiakaspolun vaiheissa.
Sosiaalisten medioiden tehtävänä oli tavoittaa Edenredin kohderyhmät ja ajaa liikennettä Edenredin kotisivuille. Sosiaalisiin medioihin tuotetuille videoille määritettiin kaksi tavoitetta:
a) Videoiden tuli kiinnittää huomio visuaalisuudellaan.
b) Videoiden tuli herättää kysymyksiä vastausten antamisen sijaan. Videoiden tavoite oli ajaa kävijöitä kotisivuille ja kysymysten herättämisen tavoitteena oli ajaa katsoja etsimään lisätietoa kotisivuilta.
Ratkaisu oli, että sosiaalisiin medioihin tuotettiin noin 15s pituisia mainosvideoita, jotka olivat tiiviitä, mielenkiintoa herättäviä ja visuaalisesti erottuvia.
Kun mainoskampanjalla saatiin ajettua liikennettä kotisivuille, niin seuraava askel oli antaa vastauksia kysymyksiin, joita mainoskampanjan avulla oli herätetty. Tätä varten tuotimme laskeutumissivulle selitysvideon. Se kertoo pähkinän kuoressa, mistä Edenredin palvelussa on kyse ja vakuuttaa katsoja palvelun tuomista hyödyistä.
Selitysvideon tueksi tuotimme kotisivuille asiakasreferenssivideoita herättämään luottamusta palvelua kohtaan.
Näiden työkalujen yhteinen tavoite oli antaa kotisivun vierailijoille mahdollisimman kattava ja houkutteleva kuva Edenredin palveluista ja saada heidät jättämään yhteystietonsa.
Viimeisenä vaiheena polulle tuotettiin ohjevideoita käyttöönottoa varten. Tavoitteena oli helpottaa parantaa asiakkaiden käyttökokemusta sekä vähentää ylimääräisiä yhteydenottoja asiakaspalveluun.
Ohjevideoiden sisältö jaettiin lyhyisiin ja yksityiskohtaisiin vaiheisiin. Tavoitteena oli, että asiakas voi edetä käyttöönotossa helposti ja intuitiivisesti lyhyiden videoiden tukemana. Kaikkia videoita ei tarvitse katsoa, vaan asiakas voi helposti valita videokirjastosta kohdan, johan hän kaipaa tukea.
Rikhardinkatu 4 B 20,
00130, Helsinki